مدیر مالی

وظایف مدیر مالی

وظایف مدیر مالی

مدیر مالی به همراه تیم حسابداری مانند قلب در یک مجموعه هستند چرا که بدن به وسیله ی قلب زنده میماند.حسابداری نیز با توجه به نظارت بر اطلاعات مالی و توجه بر سود و زیان و درامد های یک مجموعه نقش مهمی در حیات آن مجموعه ایفا میکند.

لازم به ذکر است انجام محاسبات دقیق همواره به عنوان یکی از مسائل مهم در مباحث مالی و حسابداری مطرح بوده و از اهمیت بسزایی برای اتخاذ رویه مناسب در هر واحد تجاری، برخوردار میباشد و از این منظر آن را یکی از ارکان تصمیم گیری نامیده اند.

به طور کلی برای رشد و تعالی یک مجموعه وجود تیم حسابداری و مخصوصا مدیر مالی حرفه ای از الزامات است.

در ادامه وظایف مدیر مالی را با هم مرور میکنیم.

۱) تهیه و تدوین صورتهای مالی مجموعه به وسیله ی نظارت مستمر بر فرایندهای امور مالی و همچنین تنظیم حسابها بر اساس آیین نامه و مقررات مربوط به تحریر اسناد و دفاتر مربوطه و اطمینان از صحت و درستی آن ها و تهیه گزارشات موردی مدیریت.

۲) نظارت بر عملکرد مالی رئیس حسابداری واحدهای اجرایی تابعه و واحدهای وابسته.

۳) نظارت و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر عملیات مالی مجموعه و حفظ و نگهداری اطلاعات و اسناد مالی.

۴) تبادل اطلاعات مالی مجموعه با دستگاههای نظارتی قانونی با هماهنگی مقام مسئول مجموعه.

۵) نظارت بر نگهداری و تحویل وجوه نقد و همچنین سپرده ها و اوراق بهادار و پیگیری و نظارت مستمر بر وصول درآمد ها.

۶)اجرای کدینگ حسابداری بر اساس شکل متحد در مجموعه برای ایجاد وحدت رویه در تمام سطوح حسابداری.

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بیش از ۱۵ سال تجربه حسابداری و مدیریت مالی برای بسیاری از مجموعه ها آماده ی ارائه ی کلیه خدمات مالی و حسابداری و همچنین مشاوره مالی برای تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *