mosahebe-estekhdamمصاحبه استخدام,موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان,شرکت حسابداری

مصاحبه شغلی و نکات مهم آن

مصاحبه شغلی و نکات مهم آن

مصاحبه , یکی از پراسترس ترین گفتگوها برای یک ارتباط شغلی موثر است. در روز مصاحبه باید طوری رفتار کنید که شخص پرسشگر یا کارفرما, شما را برای شغل مورد نظر بپذیرد.

داشتن اطلاعات شغلی بسیار با اهمیت است, اما رفتار صحیح شما نیز بی تاثیر نیست.

در دامه نکات مهم مصاحبه را برای شما شرح میدهیم تا مدیریت صحیحی بر رفتار و گفتار خود داشته باشید.

به طور معمول میانگین زمان مصاحبه ۴۰دقیقه می باشد. با این حال۳۳ درصد از مدیران در ۹۰ ثانیه اول تصمیم خود را میگیرند.

این ۹۰ ثانیه زمان طلایی شما برای یک برخورد تاثیر گذار خواهد بود. آرامش خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس داشته باشید.

  • به محض ورود سلام کنید و دست دهید. دست دادن شما نباید شل و بی انرژی باشد. طوری رفتار کنید که به شخص این حس القا شود که از آشنایی با او خوشحال هستید.
  • توجه داشته باشد به انچه از شما در هنگام مصاحبه پرسیده میشود پاسخ دهید و از توضیحات اضافه پرهیز کنید.
  • صدا و فن بیان شما باید صحیح باشد. در هنگام صحبت کردن لرزش صدا یا حرکات اضافی دست نداشته باشید.
  • در روز مصاحبه , لباس شما بیانگر شخصیت شماست. به لباس پوشیدن خود در روز مصاحبه توجه کنید.

به یاد داشته باشید مدیران لباس مد نمیپسندند, پس سعی کنید لباس رسمی با رنگ روشن بپوشید و از عطر تند استفاده نکنید.

بهتر است آقایان از کت و شلوار و خانمها از مانتوی رسمی و مقنعه استفاده کنند. لازم نیست لباس شما نو باشد, مهم این است که لباس شما تمیز و اتو شده باشد.

  • در روز مصاحبه موهای خود را مرتب کنید. مدل مو باید ساده و بدون مواد براق یا چسبناک باشد. به یاد داشته باشید شما برای استخدام به مصاحبه میروید و یک مدل نیستید.
  • در هنگام صحبت کردن از بازی با موها یا لباس و دست خود پرهیز کنید. حرکات زیاد دست به مصاحبه کننده این پیام را خواهد داد که شما استرس دارید و برای مصاحبه آماده نیستید.
  • بسیار مهم است که شرکت یا سازمان یا جایی که برای استخدام میروید را بدرستی بشناسید و در مورد شغل آینده اطلاعات کامل داشته باشد.
  • ارتباط چشمی در این روز بسیار مهم است و لازم است ارتباط موثری داشته باشید. سعی کنید در زمان صحبت به مصاحبه کننده خیره نشوید.
  • سعی کنید در حد معقول لبخند به لب داشته باشید و با روی باز صحبت کنید. مدیران هرگز آدمهای عبوس و بد اخلاق را نمی پسندند.
  • طرز نشستن شما باید مودبانه باشد. کمرتان را صاف نگه داشته و به صندلی تکیه کنید و زانوها را نزدیک به هم قرار دهید.

در صورت وجود میز در مقابلتان آرنج ها را روی میز نگذارید. اگر کیف به همراه دارید آنرا روی زمین و کنار صندلی تان قرار دهید.

  • چای یا نوشیدنی تان را زمانی که به شما تعارف کردند میل کنید و در زمان صحبت شخص مقابل مشغول خوردن نشوید. اگر احساس تشنگی کردید اجازه گرفته و آب میل کنید.

آنچه بیان شد مواردی بود که اغلب مدیران به آن توجه دارند. چرا که انها ابتدا با ظاهر و رفتار شما روبرو میشوند و تصمیم خواهند گرفت.

امیدواریم فرصت های شغلی تان را از دست ندهید و با رعایت نکات ذکر شده به شغل مورد نظر خود دست یابید.

 

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه امور مالی و حسابداری و برخورداری از تیمی مجرب , آماده ارائه کلیه خدمات مالی , حسابداری, حسابرسی, آموزشی و مشاوره به افراد حقیقی و حقوقی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *