موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان،موسسه حسابداری، شرکت حسابداری، آموزش حسابداری

نقش تبلیغات در بهتر شدن کسب و کار

نقش تبلیغات در بهتر شدن کسب و کار

نقش تبلیغات در بهتر شدن کسب و کار.

امروزه کسب و کارها علاوه بر شکل سنتی خود، به شکل مدرن امروزی نیز رواج دارد.

در گذشته بسیاری از کسب و کارها به ارث میرسید. مثلا پدری حجره ی فرش فروشی داشت که از پدران خود به ارث برده بود، و در ادامه شغل و حرفه و اعتبار خود را میراث قرار میداد.

اما امروزه، با وجود تحصیلات در رشته های مختلف و همچنین بحث علاقه مندی به شغلی خاص، و یا شرایط جامعه، دیگر کمتر کسی به دنبال شغل و حرفه پدری می رود.

حال با توجه به شرایط روز جامعه و تعداد بیشمار تخصص افراد و همچنین وجود حرفه های مختلف لازم است که برای کسب و کار خود تبلیغات یا بازاریابی کنیم.

زیرا همان طور که گفته شد، تعداد کسب و کارها زیاد است و مشتری با انتخاب های زیادی روبروست، بنابراین با تبلیغات وسیع تر میتوانیم مشتری های بیشتری بدست آوریم.

در مقالات گذشته انواع مباحث بازاریابی مطرح شد که میتوانید با مطالعه آنها به اطلاعات مفیدی دست یابید.

انواع تبلیغات در دنیای واقعی و مجازی و نقش تبلیغات

  • تراکت:

تراکت ابزار مناسبی برای تبلیغات است و همه ی ما هر روز آنها را در حیاط خانه خود پیدا میکنیم.

تراکت ها موضوع کسب و کار یا اطلاعات فروشگاهی و تخفیفات کسب و کارها و…را به اطلاع میرسانند و مردم با مطالعه ی آن ترغیب به خرید از محل مورد نظر میشوند، و یا بسته به نیاز خود آن را در جایی گذاشته تا در فرصت مناسب از آن استفاده کنند.

  • کارت ویزیت:

کارت ویزیت معمولا برای اطلاع از مکان یا شماره تلفن و مدیریت مجموعه یا کسب و کاری، شخصا به مشتری تحویل میشود.

شخص تحویل گیرنده یا کارت را دور انداخته و یا آن را به دیگران معرفی میکند و یا در خاطرش میماند که در صورت نیاز به کسب و کار مربوطه مراجعه کند.

این ابزار نیز برای تبلیغات موثر کسب و کار اهمیت دارد.

  • بنر:

بنر ها از لحاظ زیبایی از تراکت بهترند و به دلیل سایز بزرگتر اطلاعات بیشتری برای بیان دارند. لازم است بنر زیبا باشد تا نظر مشتری را به خود جلب کند تا برای مطالعه ی آن زمان بگذارد.

بنر ها در تعداد محدود تری چاپ میشوند و در همان مکان برای جلب نظر مشتری یا توضیح در مورد موضوعی خاص نصب میشوند. در مورد بنر ها دست طراح باز است و میتواند هرچه بیشتر هنر خود را به نمایش بگذارد.

  • بیلبورد:

بیلبورد ها نیز از ابزارهای قدرتمند حوزه ی تبلیغات بشمار میروند. و برای تبلیغات در سطح جاده یا شهر استفاده میشوند و سایز بزرگی دارند. معمولا این بیلبورد ها را از شهرداری ها اجاره میکنند تا تبلیغ کنند.

تفاوت بنر و بیلبورد در دید لحضه ای مشتری ست. یعنی اینکه بیلبورد درست باید اصل مطلب را نمایش دهد چون برای دیدن آن تنها چند ثانیه فرصت وجود دارد. شاید در نگاه بیننده ساده باشد، ولی به مهارت طراحی زیادی نیاز دارد.

  • تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی:

اینستاگرام از پدیده های نوظهور دنیای تبلیغات است. در این جهان افراد با ایجاد صفحه های شخصی یا کاری فالوور یا دنبال کننده ها را به خود جلب میکنند و بعد به ازای پول های هنگفت در مورد کالا یا کسب و کار مورد نظر تبلیغ میکنند.

امروزه برای جلب دنبال کننده های بیشتر از کلیپ های طنز یا کودکان زیبا استفاده میکنند و در پی آن پول های کلان به جیب میزنند.

  • اینترنت:

حتما برایتان پیش آمده که وارد اینترنت شده و با انواع تبلیغات کسب و کارهای مختلف مواجه شده اید.

اینترنت نیز ابزار بسیار قدرتمندی در حوزه ی تبلیغات است و از طریق سایت اطلاعات زیادی به شخص مصرف کننده میرساند.

امروزه از طریق اینترنت تجارت های بسیار عظیمی ایجاد شده و به سود بالایی دست می یابند.

برای مثال سایت هایی مثل دی جی کالا انواع محصولات را به راحتی و با چند حرکت ساده به دست مصرف کننده میرسانند.

در این مورد باید گفت که وجود سایت اینترنتی در بالا بردن درآمد و سود کسب و کارها مقام اول را دارد.

به این دلیل که با وجود تعدد کسب و کارها، افراد کسب و کار مورد نظر را در اینترنت سرچ میکنند و سایتی که موفق تر باشد در ابتدای لیست قرار میگیرد و این یعنی شانس بیشتر برای دیده شدن بیشتر.

در مطالب گذشته نیز در مورد راههای افزایش سئو سایت توضیح داده ایم.

 

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بهره گیری از تیمی حرفه ای و برخورداری از دانش روز مالی و مالیاتی آماده ی ارائه ی کلیه خدمات مالی، حسابداری، حسابرسی، آموزشی، مشاوره و همچنین طراحی گرافیک به افراد حقیقی و حقوقی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *