مارکتینگ یا بازاریابی.موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان.شرکت حسابداری

مارکتینگ و متدهای پیشرفت در کار

مارکتینگ و متدهای پیشرفت در کار

مارکتینگ یا بازاریابی, همانطور که از نامش مشخص است, پیدا کردن بازار هدف از میان مصرف کنندگان است.

از این طریق به نیازها و خواسته های مشتریان پی برده و کالا یا خدمات مورد نیاز آنها را تامین میکنند.

امروزه متدهای جدید مارکتینگ با توجه به همان متدهای قدیمی در حال انجام است. اما با توجه به شرایط و نیازهای جامعه ی امروز تغییر کرده است.

فراموش نکنید که بهترین حوزه برای یادگیری مهارت های مارکتینگ یا بازاریابی فقط و فقط بازار و تجربه ی عملی یک بازاریاب است.

چند مورد از متدهای مارکتینگ عبارتند از:

  • به نیازهای شخص یا شرکت خریدار بیشتر توجه کنید و با توجه به نیاز او محصول مورد نظر را معرفی کنید.
  • به مشتری احترام بگذارید. حتی اگر کالای شما ارزش مادی زیادی ندارد و خریدار نیز شخص ثروتمندی نیست, باید با احترام کامل با او برخورد کنید و جایگاه اجتماعی و مالی افراد را مد نظر قرار ندهید.
  • در صورت عدم تمایل مشتری بخاطر گرفتن وقت او عذرخواهی کنید تا شما و صنف شما را به عنوان مزاحم قلمداد نکند.
  • در انتخاب کلمات و جملات خود دقت کافی داشته باشید. فرض کنید در یک مذاکره مهم قرار دارید و با نهایت ادب و احترام کالای خود را عنوان کنید.
  • در مورد محصول خود اطلاعات کامل داشته باشید تا در صورت سوال به طور کامل پاسخگو باشید.
  • همیشه کارت ویزیت خود را به دیگران داده و نظر آنها را جویا شوید. این کارت همانند یک دعوتنامه عمل می کند تا به مشتری به فروشگاه یا سایت شما مراجعه کند.
  • از روش های گوناگون برای جذب مشتری استفاده کنید و ببینید هر کدام چه بازخوردی دارد, و کدام بهتر جواب میدهد.
  • به مشتریان قدیمی خود وفادار باشید و محصولات جدید را به آنها معرفی کنید. با این حال دست از پیدا کردن مشتری های جدید برندارید.
  • در کارتان صداقت داشته باشید و معایب و نقاط قوت را بیان کنید. به این ترتیب مشتری احساس صمیمیت بیشتری با شما خواهد داشت و بهتر تصمیم میگیرد.
  • به فعالیت های رقبا توجه کنید. سعی کنید نقاط مثبت و منفی آنها را در نظر بگیرید. از نقاط منفی دوری کنید و نقاط مثبت را در خودتان پررنگتر کنید.

 

متدهای بازاریابی بسیار زیادند و نمیتوان آنها را به چند مورد محدود کرد. سعی کنید همیشه در مورد ارتباط با مشتریان تحقیق کنید تا بهترین و موثرترین روش ها را بیابید.

 

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بیش از ۱۵ سال سابقه و بهره گیری از تیمی متخصص, آماده ی ارائه ی کلیه خدمات مالی, حسابداری, حسابرسی, طراحی سیستمهای مالی، آموزش و مشاوره برای افراد حقیقی و حقوقی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *