فرانچایز

فرانچایز

فرانچایز(franchise ) یا حق امتیاز گونه ای از کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت یا برند موفق در ازای دریافت درصدی از درآمد طبق یک قرارداد مشخص و بلند مدت حق استفاده از لیسانس, برند و آموزش را به فرانچایز گیرنده میدهد و خدماتی مانند تامین مواد اولیه, بازاریابی و تبلیغات را به عهده میگیرد.

 

به زبان ساده می توان رستوران مک دونالد یا KFC یا کافه هایی مثل استارباکس را مثال زد. چرا و چگونه این رستوران ها در تمام جهان موفق هستند و فروش بالایی دارند.؟ جواب استفاده از حق امتیاز یا فرانچایز است.

فرانچایز در عمل دقیقا یک استراتژی کسب و کار است برای جذب و نگهداری مشتری.

این عمل بر اساس یک سیستم بازاریابی تنظیم شده که هدف آن ایجاد یک تصویر درباره ی محصولات یا خدمات یک شرکت در ذهن مشتری است.

بر طبق این سیستم کسب و کارهای کوچک یکپارچه تحت شبکه ارتباطی فرانچایز باهم و به صورت مشترک فعالیت میکنند و شرکتی تحت عنوان “هماهنگ کننده” به ارائه ی روش های موفق آزمایش شده میپردازد.

مزایا

از مهمترین مزایای این روش میتوان به کاهش هزینه های بازاریابی اشاره کرد به این ترتیب که وقتی کسب و کار شما از حالت مستقل خارج شود و به صورت جزیی از یک مجموعه ی بزرگ فعالیت کند هزینه های بازاریابی میان سایر کسب و کارهای همگروه تقسیم خواهد شد و همین تعدد شعبه ها خود نوعی بازاریابی بوده و در نتیجه فعالیت شما در ذهن مشتری جای خود را باز خواهد کرد.

 

با توضیحات ارائه شده میتوان فهمید که اعطای نمایندگی از شرکت های موفق مثلا در سطح پوشاک یا فروشگاه یا رستوران و حتی بیمه ها تا چه اندازه به موفقیت فرانچایز گیرنده کمک خواهد کرد و در عوض مشتری با دیدی یکپارچه به انتخاب کالا خواهد پرداخت و در نتیجه موفقیت بیشتری نصیب دارنده ی کسب و کار خواهد شد.

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بیش از یک دهه سابقه در امور حسابداری آماده ی ارائه ی خدمات حسابداری,تهیه و ایجاد سیستم های مالی, آموزش حسابداری و همچنین مشاوره به کلیه اشخاص حقیقی , شرکت ها و سازمان ها می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *