بازاریابی ویروسی،موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان، شرکت حسابداری؛ موسسه حسابداری

بازاریابی ویروسی، پدیده ی جدید دنیای تبلیغات

بازاریابی  ویروسی

بازاریابی ویروسی یا viral marketing از روش های نوین بازاریابی ست، که بازاریابان زیرک به وسیله ی آن اقدام به پخش آگهی یا تبلیغ محصول مورد نظر خود میکنند.

گاهی شرکت ها برای تبلیغات کالا یا خدمات مورد نظرشان دست به ابتکار عمل میزنند و از روش تبلیغات ویروسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند.

در این روش شرکت مشتریان خود را ترغیب میکند که کالا را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

گاه از طریق جک و مطالب طنز، گاه از طریق شرکت در یک قرعه کشی، برای کالایی وسوسه کننده و یا هر راه دیگری که دیگران را تشویق به انتشار هر چه بیشتر آن محصول کند.

امروزه از این روش بسیار زیاد استفاده میشود و حتما با آن برخورد داشته اید.

در ادامه موارد تبلیغات ویروسی را با هم بررسی میکنیم:

  • فرستادن به هم:

در این روش از شما خواسته میشود پیامی را به دیگران ارسال کنید. به این ترتیب پیام مورد نظر بیشتر و بیشتر به دیگران ارسال میشود.

  • مشوق ویروسی:

در این روش برای ارسال مطلب یا تبلیغ مورد نظر برای شما تشویق در نظر گرفته میشود. مثلا با ارسال این مطلب در قرعه کشی فلان مبلغ یا کالایی خاص شرکت داده میشوید.

این موضوع در پست هایی اینستاگرامی به وضوح قابل درک است.

در این روش پست مربوطه از شما میخواهد دیگران را زیر پست تگ کنید و فلان پیج را فالو کنید تا در قرعه کشی شرکت داده شوید.

  • مخفی:

 بازاریابی ویروسی .در ظاهر پیام خاصی برای شما ارسال میشود ولی در باطن قصد چیز دیگری ست.

برای درک این موضوع به مثال مدل جدید شرکت گوچی اشاره میکنیم.

شرکت گوچی به تازگی از مدلی نه چندان زیبا استفاده کرده است که تعجب کاربران دنیای مجازی را برانگیخته.

کاربران برای تمسخر یا هر هدف دیگری مدل گوچی را، که اتفاقا لباس های این شرکت را برتن دارد ، برای دیگران ارسال میکنند.

این توالی ادامه میابد و تبلیغ مدل لباس های گوچی به سرعت در جهان منتشر میگردد.

پس در ظاهر کاربر برای تمسخر یا هدف دیگری این پیام را برای دیگران ارسال کرده ،ولی در باطن برای شرکت گوچی به صورت رایگان تبلیغ کرده است.و اصلا مهم نیست کسی به آن تبلیغ خندیده است. بلکه مهم این است که هزاران نفر آن تبلیغ را دیده اند.

  • بازاریابی شایعه:

در این مورد پیام هایی برای رقابت با دیگران و یا دیده شدن برای دیگران ارسال میشود.

مثلا از طریق پخش یک مطلب کذب اقدام به پخش تبلیغ مورد نظر میکنند و به راحتی در میان تعداد زیادی از افراد پخش و دیده میشوند.

روش های بازاریابی روز بروز در حال پیشرفت است و بازاریابان گاهی با ابتکار عمل های عجیب اقدام به بازاریابی برای محصول خود میکنند.

باید منتظر بود و دید در آینده از چه شگرد های عجیب دیگری برای اهداف خود استفاده میکنند.

 

موسسه حسابداری محیا محاسبان کاردان با بیش از ۱۵ سال سابقه در امور مالی و حسابداری و برخورداری از تیمی حرفه ای آمادهی ارائه ی کلیه خدمات مالی، حسابداری، حسابرسی، آموزشی و مشاوره ای به افراد حقیقی و حقوقی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *